loading...

همشهری وب

نشانه بیماری قلبی می­تواند طیف خاصی از شرایط را نشان دهد که فرد مبتلا به بیماری­های قلبی آن را تجربه خواهد کرد که در صورت مشاهده هر حالتی بهتر است که با یک پزشک متخصص م

همشهری وب بازدید : 40 چهارشنبه 06 دی 1402 زمان : 18:06 نظرات (0)

نشانه بیماری قلبی می­تواند طیف خاصی از شرایط را نشان دهد که فرد مبتلا به بیماری­های قلبی آن را تجربه خواهد کرد که در صورت مشاهده هر حالتی بهتر است که با یک پزشک متخصص مشورت کنید.

بیماری­های قلبی می­تواند شامل مشکلات مربوط به عضله، دریچه، رگ­ها، بر هم خورد تعادل ریتم و دیگر موارد باشد که هر کدام علائمی را برای بیمار به­دنبال دارد.

یافتن بهترین پزشک متخصص قلب یک مرحله مهم و حیاتی در مراقبت از سلامتی قلبی خود است. قلب به عنوان یکی از اعضای حیاتی بدن، نیازمند مراقبت دقیق و تخصصی است و انتخاب پزشک مناسب می‌تواند تأثیر مستقیمی بر بهبود و حفظ سلامتی شما داشته باشد.

انتخاب بهترین پزشک متخصص قلب نیازمند زمان، تحقیق و تصمیم‌گیری دقیق است. این تصمیم می‌تواند تأثیر مستقیمی بر سلامت و کیفیت زندگی شما داشته باشد، بنابراین انتخاب آگاهانه را انجام دهید.

نشانه بیماری قلبی در رگ­های خونی

این مشکل یک بیماری شایع قلبی است که رگ­های خونی اصلی تامین­کننده عضله قلب را تحت تاثیر قرار می­دهد و معمولا به­دلیل رسوبات کلسترول (پلاک) در شریان­های کرونر ایجاد می­شود.

تجمع پلاک­ها به­طور کلی با عنوان آترواسکلروز معروف بوده که جریان خون به قلب و سایر قسمت­های بدن را کاهش می­دهد و می­تواند منجر به حمله قلبی، درد قفسه سینه (آنژین) یا سکته شود برخی از علائم به شرح زیر است:

·         احساس درد، سفتی، فشار و درد قفسه سینه

·         تنگی نفس

·         درد در گردن، فک، گلو، ناحیه بالای شکم یا پشت

·         درد، بی­حسی، ضعف یا سردی در پاها و بازوها

نشانه بیماری قلبی ناشی از آریتمی

 ضربان قلب ممکن است خیلی سریع، آهسته یا نامنظم باشد که در این حالت فرد مبتلا علائم آریتمی را به صورت زیر تجربه خواهد کرد:

·         درد یا ناراحتی قفسه سینه

·         سرگیجه

·         غش (سنکوپ) یا حالتی نزدیک به غش

·         سبکی سر

·         ضربان قلب سریع (تاکی­کاردی)

·         تنگی نفس و ضربان قلب آهسته (برادی­کاردی)

علائم بیماری قلبی ناشی از نقص مادرزادی

نقایص مادرزادی جدی قلب معمولا بلافاصله پس از تولد مشاهده می­شود و علائم آن در کودکان می­تواند شامل موارد زیر باشد:

·         پوست و لب خاکستری یا آبی کم­رنگ (سیانوز)

·         تورم در پاها، ناحیه شکم یا نواحی اطراف چشم

·         در یک نوزاد، تنگی نفس در طول تغذیه

·         در مواردی افزایش وزن ضعیف

نقایص مادرزادی قلبی که زیاد جدی نیستند اغلب تا اواخر دوران کودکی یا در بزرگ­سالی تشخیص داده نمی­شود و علائم مشکلات قلبی در کودکان که معمولا تهدیدکننده زندگی نخواهد بود به­صورت تنگی نفس در حین ورزش یا فعالیت­های شدید خود را نشان می­دهد.

نشانه­های بیماری قلبی ناشی از عضله قلب (کاردیومیوپاتی)

در مراحل اولیه کاردیومیوپاتی ممکن است نشانه­های قابل توجهی در فرد دیده نشود اما با بدترشدن وضعیت، علائم نیز ممکن است شامل موارد زیر باشد:

·         سرگیجه

·         سبکی سر و غش

·         خستگی

·         احساس تنگی نفس در حین فعالیت و ورزش یا در شب زمانی که تلاش برای خواب یا بیدارشدن تلاش می­کنید.

·         ضربان قلب نامنظم که به­صورت تند دارد.

آندوکاریودیت و مشکلات مربوط به دریچه­های قلب نیز امکان دارد علائمی مشابه با دیگر مشکلات قلبی را در کنار بروز سرفه خشک و بثورات پوستی تجربه کنند که در هر حالتی بهتر است که تمام نشانه­ها را در نظر بگیرید و به­سرعت با یک پزشک مشورت کنید.

جمع­بندی

نشانه بیماری قلبی می­تواند با ایجاد حالت درد، سفتی یا فشار در قسمت قفسه سینه خود را نشان دهد، امکان دارد شما تنگی نفس را در موارد تجربه کنید یا اینکه تپش قلب شما با مشکل مواجه شود.

در صورت بروز هر کدام از بیماری­های مربوط به قلب امکان دارد که افراد علائم دیگری همچون تورم پاها، احساس درد در ناحیه پشت، سرفه­های خشک و مداوم، بثورات پوستی، سبکی سر، غش و تغییر رنگ پوست را تجربه کنند.

منبع: https://ghalbmagazine.ir/

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • مطالب